الجواب باسم ملهم الصواب
جماع در حالت حیض به هیچ عنوان جایز نیست، فرقی نمی کند که با کاندوم باشد یا بدون آن، زیرا دستور شرع، در رابطه با پرهیز از نزدیکی در حالت حیض، دستوری مطلق است و در هر حالتی ـ چه با حائل چه بی حائل ـ باید مفاد آن که پرهیز از نزدیکی است اجرا شود. از طرفی هم نزدیکی کردن در ایام حیض، باعث ایذاء و اذیت زن می شود، بنابراین ایذاء نسبت به زن، با هر وسیلهای که باشد، باز هم منتفی نیست، پس نیاز است طبق دستور شرع از نزدیکی در ایام قاعدگی اجتناب شود.
الدلائل:
ـ فی الدرّالمختار:
(و) یمنع حل (دخول مسجد و) حل(الطواف) ولو بعد دخولها المسجد وشروعها فیه (و قربان ما تحت إزار) یعنی: مابین سرة و رکبة و لو بلا شهوة، و حل ما عداه مطلقا.([1])
ـ وفی ردّالمحتار:
(قوله: و قربان ما تحت إزار) من إضافة المصدر إلی مفعوله، والتقدیر: ویمنع الحیض قربان زوجها ما تحت إزارها کما فی البحر.([2])
([1]) الدرالمختارمع رد المحتار/ج1/ص 643/کتاب الطهارة/ باب: الحیض/دارالحدیث قاهرة.
([2]) ردالمحتار علی الدرالمختار/ج1/ ص643/کتاب الطهارة/باب: الحیض/ دارالحدیث قاهرة.
و الله اعلم بالصّواب
آدرس فتوا:
http://hamadie.ir/fiqh/?p=3694
مدرسه دینی اصحاب الصفه زاهدان، دارالافتاء مجازی حمادیه، اهل سنت و جماعت بر اساس فقه حنفی
کپی و انتشار فتاوی با ذکر نام منبع «مدرسه دینی اصحاب الصفه زاهدان، دارالافتاء مجازی حمادیه» و آدرس فتوا مجاز می باشد و انتشار بدون ذکر منبع و آدرس شرعاً مجاز نمی باشد.